IDEA PROJEKTU
WSPARCIE
Projekt „ID_EAA Academy. Dyrektywa EAA w praktyce” to program, który pomaga firmom i osobom pracującym w organizacjach zrozumieć, czym jest dostępność i projektowanie uniwersalne oraz jak wykorzystywać ją w codziennej pracy. Uczy, jak tworzyć produkty i usługi dostępne dla każdego, zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego i wymaganiami Dyrektywy EAA.
CEL PROJEKTU
Celem głównym projektu jest podniesienie świadomości i kompetencji w zakresie:
- zmian w prawodawstwie krajowym związanym z implementacją Dyrektywy EAA,
- dostępności, w tym uniwersalnego projektowania
Dla 1150 przedsiębiorców i osób pracujących w mikro, małych, średnich lub dużych przedsiębiorstw w okresie 1.01.2025-31.12.2027 poprzez realizację wsparcia szkoleniowo-doradczego.
2 ŚCIEŻKI WSPARCIA DOSTOSOWANE DO TWOICH POTRZEB
Uczestnicząc w tej ścieżce macie możliwość skorzystania z kompleksowego programu, który obejmuje:
SZKOLENIE OGÓLNE
SZKOLENIE SPECJALISTYCZNE
· akty prawne (otoczenie prawne), które mają znaczenie przy stosowaniu ustawy, włączając w to akty prawne, do których odwołuje się ustawa (część teoretyczna);
· wymogi prawne wskazane w ustawie (część teoretyczna);
· praktyczne aspekty stosowania ustawy, w tym projektowania uniwersalnego produktów lub usług oraz prowadzenia dokumentacji (część warsztatowa).
DZIAŁANIA DORADCZE
Wybierając tą ścieżkę macie dostęp do wszystkich powyżej wymienionych form wsparcia, z wyjątkiem szkolenia ogólnego.
Program koncentruje się na szkoleniu specjalistycznym i doradztwie, skierowanym do osób, które posiadają już podstawową wiedzę w zakresie dostępności i projektowania uniwersalnego.
SZKOLENIE SPECJALISTYCZNE
· akty prawne (otoczenie prawne), które mają znaczenie przy stosowaniu ustawy, włączając w to akty prawne, do których odwołuje się ustawa (część teoretyczna);
· wymogi prawne wskazane w ustawie (część teoretyczna);
· praktyczne aspekty stosowania ustawy, w tym projektowania uniwersalnego produktów lub usług oraz prowadzenia dokumentacji (część warsztatowa).
DZIAŁANIA DORADCZE
CO MUSISZ WIEDZIEĆ?
Ze ścieżki 1 mogą być zwolnione te osoby, które przedłożą certyfikat potwierdzający uzyskane kompetencje w zakresie dot. tej części szkolenia – nabyte w ramach naboru „Dostępność szansą na rozwój 3” lub podczas innych szkoleń odbytych w ciągu 2 lat przed przystąpieniem do projektu.
CO CIĘ CZEKA?
Aby jak najlepiej przygotować Twoją organizację do wdrożenia dyrektywy EAA program został podzielony na część ogólną, specjalistyczną i doradczą. Dzięki temu zdobędziesz wymaganą wiedzę i praktyczne umiejętności. Zobacz, jaką wiedzę i kompetencje zdobędziesz.
CZĘŚĆ OGÓLNA (8 godzin)
Tematyka:
- dostępność,
- projektowanie uniwersalne,
- zagadnienia prawne związane z niepełnosprawnością i dostępnością.
Zwolnienie z części ogólnej dla osób posiadających certyfikat z podobnych szkoleń odbytych w ciągu ostatnich 2 lat.
CZĘŚĆ SPECJALISTYCZNA (9 godzin)
Tematyka:
- otoczenie prawne dotyczące ustaw ogólnych,
- otoczenie prawne szczegółowe w kontekście przepisów związanych z dostępnością,
- ustawa / Dyrektywa EAA – zagadnienia teoretyczne i praktyczne.
Informacje dodatkowe:
- W celu weryfikacji wiedzy uczestników zostanie przeprowadzony pre test i post test.
- Grupy: 6-16 uczestników, z możliwością udziału online (70% szkoleń przewidziano w trybie zdalnym).
- Zalecane jest uczestniczenie w projekcie co najmniej 2 osób z przedsiębiorstwa na stanowiskach decyzyjnych lub kierowniczych, które mają wpływ na kształtowanie strategii produktowej lub usługowej przedsiębiorstwa
- Dla 50% uczestników szkoleń stacjonarnych przewidziano zwrot kosztów noclegu
DORADZTWO (średnio 12 godzin / osobę)
Analiza potrzeb uczestników (przedsiębiorców) na podstawie ankiet poszkoleniowych.
Celem działań doradczych związanych bezpośrednio ze wsparciem szkoleniowym jest w zakresie części:
ogólnej: zaprojektowanie uniwersalnego produktu lub usługi,
specjalistycznej: tworzenie lub weryfikacja pod kątem dostępności i zgodności z wymogami ustawy:
- produktów,
- dokumentacji zw. z produktami lub usługami,
- dokumentacji wymaganej przez ustawę.