IDEA PROJEKTU

WSPARCIE

Projekt „ID_EAA Academy. Dyrektywa EAA w praktyce” to program, który pomaga firmom i osobom pracującym w organizacjach zrozumieć, czym jest dostępność i projektowanie uniwersalne oraz jak wykorzystywać ją w codziennej pracy. Uczy, jak tworzyć produkty i usługi dostępne dla każdego, zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego i wymaganiami Dyrektywy EAA.

CEL PROJEKTU

Celem głównym projektu jest podniesienie świadomości i kompetencji w zakresie:

  • zmian w prawodawstwie krajowym związanym z implementacją Dyrektywy EAA,
  • dostępności, w tym uniwersalnego projektowania

Dla 1150 przedsiębiorców i osób pracujących w  mikro, małych, średnich lub dużych przedsiębiorstw w okresie 1.01.2025-31.12.2027 poprzez realizację wsparcia szkoleniowo-doradczego.

mężczyzna przy flipczarcie mówi coś do grupy ludzi siedzących przy dużym stole przed nnim

2 ŚCIEŻKI WSPARCIA DOSTOSOWANE DO TWOICH POTRZEB

Uczestnicząc w  tej ścieżce macie możliwość skorzystania z kompleksowego programu, który obejmuje:

SZKOLENIE OGÓLNE

dotyczące niepełnosprawności i szczególnych potrzeb oraz dostępności, w tym projektowania uniwersalnego

SZKOLENIE SPECJALISTYCZNE

dotyczące wymagań wynikających z ustawy:
· akty prawne (otoczenie prawne), które mają znaczenie przy stosowaniu ustawy, włączając w to akty prawne, do których odwołuje się ustawa (część teoretyczna);
· wymogi prawne wskazane w ustawie (część teoretyczna);
· praktyczne aspekty stosowania ustawy, w tym projektowania uniwersalnego produktów lub usług oraz prowadzenia dokumentacji (część warsztatowa).

DZIAŁANIA DORADCZE

związane bezpośrednio z działaniami szkoleniowymi

Wybierając tą ścieżkę macie dostęp do wszystkich powyżej wymienionych form wsparcia, z wyjątkiem szkolenia ogólnego. 

Program koncentruje się na szkoleniu specjalistycznym i doradztwie, skierowanym do osób, które posiadają już podstawową wiedzę w zakresie dostępności i projektowania uniwersalnego.

SZKOLENIE SPECJALISTYCZNE

dotyczące wymagań wynikających z ustawy:
· akty prawne (otoczenie prawne), które mają znaczenie przy stosowaniu ustawy, włączając w to akty prawne, do których odwołuje się ustawa (część teoretyczna);
· wymogi prawne wskazane w ustawie (część teoretyczna);
· praktyczne aspekty stosowania ustawy, w tym projektowania uniwersalnego produktów lub usług oraz prowadzenia dokumentacji (część warsztatowa).

DZIAŁANIA DORADCZE

związane bezpośrednio z działaniami szkoleniowymi

CO MUSISZ WIEDZIEĆ?

Ze ścieżki 1 mogą być zwolnione te osoby, które przedłożą certyfikat potwierdzający uzyskane kompetencje w zakresie dot. tej części szkolenia – nabyte w ramach naboru „Dostępność szansą na rozwój 3” lub podczas innych szkoleń odbytych w ciągu 2 lat przed przystąpieniem do projektu.

CO CIĘ CZEKA?

Aby jak najlepiej przygotować Twoją organizację do wdrożenia dyrektywy EAA program został podzielony na część ogólną, specjalistyczną i doradczą. Dzięki temu zdobędziesz wymaganą wiedzę i praktyczne umiejętności. Zobacz, jaką wiedzę i kompetencje zdobędziesz.

CZĘŚĆ OGÓLNA (8 godzin)

Tematyka:

  • dostępność,
  • projektowanie uniwersalne,
  • zagadnienia prawne związane z niepełnosprawnością i dostępnością.

Zwolnienie z części ogólnej dla osób posiadających certyfikat z podobnych szkoleń odbytych w ciągu ostatnich 2 lat.

CZĘŚĆ SPECJALISTYCZNA (9 godzin)

Tematyka:

  • otoczenie prawne dotyczące ustaw ogólnych,
  • otoczenie prawne szczegółowe w kontekście przepisów związanych z dostępnością,
  • ustawa / Dyrektywa EAA – zagadnienia teoretyczne i praktyczne.

Informacje dodatkowe:

  • W celu weryfikacji wiedzy uczestników zostanie przeprowadzony pre test i post test.
  • Grupy: 6-16 uczestników, z możliwością udziału online (70% szkoleń przewidziano w trybie zdalnym).
  • Zalecane jest uczestniczenie w projekcie co najmniej 2 osób z przedsiębiorstwa na stanowiskach decyzyjnych lub kierowniczych, które mają wpływ na kształtowanie strategii produktowej lub usługowej przedsiębiorstwa
  • Dla 50% uczestników szkoleń stacjonarnych przewidziano zwrot kosztów noclegu

DORADZTWO (średnio 12 godzin / osobę)

Analiza potrzeb uczestników (przedsiębiorców) na podstawie ankiet poszkoleniowych.

Celem działań doradczych związanych bezpośrednio ze wsparciem szkoleniowym jest w zakresie części:

ogólnej: zaprojektowanie uniwersalnego produktu lub usługi,

specjalistycznej: tworzenie lub weryfikacja pod kątem dostępności i zgodności z wymogami ustawy:

  • produktów,
  • dokumentacji zw. z produktami lub usługami,
  • dokumentacji wymaganej przez ustawę.